Hollolan Vanha Kunnantupa

Kansallisromanttinen hirsirakennus, keskeisellä sijainnilla Hollolan keskiaikaista kivikirkkoa vastapäätä.

Hollolan Vanha Kunnantupa siirtyi kesän 2010 aikana Hollolan Kotiseutuyhdistys ry:lle. Yhdistyksen tarkoituksena on, että Kunnantuvan arvokas ja muistoja herättävä kulttuurimiljöö toimisi päijäthämäläisten yhteisenä juhla-, kokous- ja tapahtumatilana. Erilaiset kulttuuritilaisuudet ovat mahdollisia, koska rakennuksessa on erinomainen akustiikka ja hyväkuntoinen piano käytettävissä.

Kunnantuvan alakerta on viime vuosina toiminut kahvila-ravintolana sekä juhla- ja kokouskäytössä. Hollolan Vanhan Kunnantuvan yläkerta toimii paikallisten yhdistysten kokoontumis- ja kokoustilana.

Kunnantupa on arkkitehtuuriltaan korkeatasoinen, kaunis, viihtyisä, siisti ja hyvin varustettu kiinteistö. Maalämmön ansiosta se on lämmin ympäri vuoden.

Museoalue sijaitsee aivan Hollolan kirkon vieressä, ilmakuva Mika Viitanen
Hollolan Vanha Kunnantupa sijaitsee aivan Hollolan kirkon vieressä, ilmakuva Mika Viitanen