Tartu haasteeseen ja kirjoita tulevaan Hollolan kotiseutukirjaan!

Anni18.5.2021Kommentoi

Etsimme kirjoittajia marraskuussa 2021 ilmestyvään Hollolan Kotiseutuyhdistys ry:n toimesta julkaistavaan, järjestyksessään jo 35. kotiseutukirjaan. Onko Sinulla pöytälaatikossa jo valmiina jokin kirjoitus, joka kertoo Hollolan kunnan tai Hämeenkosken pitäjän asioista? Tai oletko uutena kirjoittajana innostunut kirjoittamaan tulevaan kotiseutukirjaan? Aiheena voi Hollolaan tai Hämeenkoskeen liittyvä historia tai nykyisyys, paikalliset ihmiset tai esineet tai esimerkiksi mielenkiintoiset paikat ja tapahtumat.

Olemme käytettävissäsi, jos haluat keskustella kirjoituksesi aiheesta tai muusta siihen liittyvästä. Ota rohkeasti yhteyttä: yhdistys(at)hollolankotiseutuyhdistys.fi tai Juha Mattila puh. 040 520 8240. Puhelimitse tavoittaa parhaiten ilta-aikaan tai voit jättää soittopyynnön niin otamme sinuun yhteyttä.

Otamme ilolla vastaan eri pituisia kirjoituksia ja tarvittaessa autamme kirjoituksien kanssa. Kirjoitukset olisi hyvä olla valmiina elokuun 2021 loppuun mennessä ja ne voi lähettää sähköpostiosoitteeseen: yhdistys(at)hollolankotiseutuyhdistys.fi. Syyskuussa alamme valmistella kirjaa taittoa ja painoa varten.

Kirjoituksiin voi liittää mukaan myös kuvia elävöittämään tekstiä. Kuva kertoo usein enemmän kuin tuhat sanaa. Kirjoituksiin liitettävien kuvien olisi hyvä olla mielellään alkuperäisiä ja laadultaan hyviä, määrällisesti kuvia voi olla useita. Kirjassa käytettävien kuvien määrä tarkentuu kuvien laadun ja taiton edetessä. Alkuperäiset kuvat palautamme takaisin.

Hollolan kotiseutukirjaa on julkaistu tähän mennessä 34. numeroa. [Kuva: Hollolan kotiseutuyhdistys ry]
Hollolan Kotiseutukirja on ilmestynyt jo 34 kertaa. Kirjan toimittajana on koko sen julkaisuajan, 34 vuotta, ollut kotiseutuneuvos Heikki Mantere. Viimeisimmän, vuonna 2020 ilmestyneen, kirjan esipuheessa hän ilmoitti: ”tämä vuolen 2020 kotoseutukirja jiä viimeseks toimittamaksein kotoseutukirjaks”.

Jatkamme Hollolan kotiseutukirjan tekoa uusin voimin ja tavoitteena on, että 35. kotiseutukirja julkaistaan marraskuussa 2021. Heikki Mantere on luvannut olla mukana myös uuden kirjan toimitustyössä. Kotiseutukirjan toimituskuntaan kuuluvat Hollolan kotiseutuyhdistyksen puheenjohtaja Anni Salila ja sihteeri Kaija Manninen, kirjan taittaja Jyrki Vattulainen, kirjaan aiemmin kirjoittanut Juha Mattila, kirjan monikymmenvuotinen toimittaja Heikki Mantere sekä Koski-seuran puheenjohtaja Kari Kaivola.

Kirjalla on taloudellista merkitystä Hollolan Kotiseutuyhdistyksen tärkeässä työssä kotiseudun kulttuurin ja historiallisten rakennusten säilyttämisen puolesta. Kotiseutukirjaa myydään useita satoja kappaleita vuodessa ja se välittää jälkipolville arvokasta tietoa kotiseutumme asioista.

Lisätietoja:
Juha Mattila, puh. 040 520 8240.
yhdistys(at)hollolankotiseutuyhdistys.fi