Kyläkahvit ja tervahautatalkoot 16.7. klo 15 Hollolan talomuseoalueella

Anni Salila16.7.2019Kommentoi

Tervetuloa Kyläkahveille ja talkoilemaan Hollolan talomuseon upeaan pihapiiriin!

Tiistaina 16.7. kokoonnutaan klo 15.00 kyläkahvien merkeissä Hollolan kirkonkylän talomuseoalueelle (Rälssintie 6, 16710 Hollola kk). Talkoiden tavoitteena on tehdä tervahaudan pohjan savipinnoitus. Tervahauta sijaitsee Hollolan seurakunnan hautausmaan viereisellä takamaalla. Työhön opastajana toimii kyläaktiivi Kari Rauha. Kumisaappaat ja sotkeutumista sietävä työasu mukaan. Talkooväelle on varattu grillimakkaraa ja kahvit.

Hollolan seurakunta aikoo aloittaa hautatervanpolton viimeistään vuonna 2022. Terva käytetään seurakunnan kirkkojen paanukattojen tervaamiseen.

Mukana järjestelyissä ovat Päijät-Hämeen Kylät, Hollolan seurakunta sekä Hollolan kotiseutuyhdistys. Tapahtumasta tietoa myös Hollolan seurakunnan nettisivuilla: https://www.hollolanseurakunta.fi/uutiset/-/news/52968343/

Iltapäivän aikana on lisäksi mahdollisuus tutustua kyläkahvien isäntänä toimivaan kylään ja käydä vapaata keskustelua kylille tärkeistä aiheista.

Tervetuloa mukaan kaikki läheltä ja kaukaa!