Kiertävän 4H-kotieläinpihan ensimmäinen pysäkki Hollolassa

Anni1.7.2021Kommentoi

4H-yhdistyksen ja Hollolan kotiseutuyhdistyksen yhteistyön tuloksena Hollolan kotiseutumuseolla on tänä kesänä perinteisen museotoiminnan lisäksi kotieläimiä ja leiritoimintaa.

Lahden 4H-yhdistyksellä on jo 25 vuoden kokemus kotieläinpihan toiminnasta kulttuurihistoriallisessa kohteessa Yli-Marolan 4H-kotieläinpihalla. Yhdistyksen Perinnetaidot kierrätykseen – Petaki on Leader rahoitteinen hanke, mikä mahdollistaa maksuttoman pienen kiertävän 4H-kotieläinpihan Hollolan kirkonkylälle Hollolan talomuseoalueelle heinäkuun ajaksi.

PETAKI -hankkeen tavoitteena on edistää alueen kulttuurihistoriallisten kohteiden matkailun ja hyvinvoinnin merkitystä, työllistää ja kouluttaa hajaseutuasutusalueiden nuoria hyödyntäen perinnetaitoja, kierrätystä ja niiden uudelleen käyttöönottoa paikallisten toimijoiden kanssa. Petaki -hanke lisää osaamista ja kehittää alueen kulttuurihistoriallisesti tärkeitä kohteita matkailullisesti.

Hollolan kotiseutumuseon ylläpitäjänä toimii Hollolan kotiseutuyhdistys ry. Kotiseutumuseo on avoinna ke-su klo 12-18, jolloin alueen 4H-kotieläimet ovat myös nähtävillä. Alueelle on myös palkattu nuoria ja siellä järjestetään maanantaista 5.7.2021 alkaen Hollolan 4H-yhdistyksen kanssa yhteistyössä leiritoimintaa.

Lisätietoa: https://lahti.4h.fi/hankkeet/petaki-hanke/