Arto Niemelä Hollolan sahtimestari 2019

Anni Salila16.7.2019Kommentoi

Hollolan pitäjän sahtimestariksi vuonna 2019 on valittu Arto Niemelä.

Hollolan sahtimestaruuskilpailut pidettiin Hollolan talomuseoalueella lauantaina 15.6.2019 klo 10. Kilpailuun osallistui tänä vuonna 7 kilpasahtia. Kilpailu pidettiin aikaisempiin vuosiin poiketen ulkona. Aurinkoiselle talomuseon piha-alueelle olikin kilpailua saapunut seuraamaan runsaslukuinen joukko yleisöä.

Kilpailu oli tasaväkinen, mutta kärjen osalta tiukka. Neljännen sijan jakoivat Kari Sipilä, Petri Vaipuro, Tomi Nieminen ja Jarmo Niemi. Kolmanneksi sijoittui Paavo Salon ja Tauno Peltosen yhdessä valmistama sahti. Toiseksi sijoittui Juha Reini. Voiton kilpailussa vei Arto Niemelä, jolle voitto on ensimmäinen. Viime vuonna Niemelä osallitui kilpailuun ensimmäistä kertaa sijoittuen upeasti toiseksi. Voittosahtia kuvailtiin makeahkoksi, terveeksi, hyvä makuiseksi sekä tuoksuiseksi ja siinä oli vahva kataja. Arto Niemelä lähtee edustamaan Hollolaa sahdinvalmistuksen SM-kilpailuihin Hartolaan 3.8.2019

Vasemmalta oikealle Juha Reini, Arto Niemelä, Tauno Peltonen ja Paavo Salo

Tuomareina kilpailussa toimivat Ilkka Sipilä, Raija Syrjä, Esko Nisula, Kari Ruotsalainen ja Simo Ylä-Uotila. Tulosten julkistamisen jälkeen runsaslukuinen
yleisö pääsi kilpailijoiden luvalla maistelemaan kilpailusahteja.

Kilpailun tuomareina toimivat Raija Syrjä, Kari Ruotsalainen, Esko Nisula, Simo Ylä-Uotila ja Ilkka Sipilä.

Lämmin kiitos kaikille kilpailuun osallistuneille, tuomareille sekä runsaalle yleisölle. Kilpailujen järjestelyistä vastasi Hollolan Kotiseutuyhdistys ry. Hollolan Kotiseutuyhdistys toivottaa Artolle menestystä SM-kilpailuihin.