Sadonkorjuu- ja perinnepäivä 2.9.2017

Anni Salila11.4.2017Kommentoi

Perinteinen sadonkorjuu- ja perinnepäivä järjestetään taas Hollolan talomuseoalueella lauantaina 2.9.2017. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä paikallisten yhdistysten kanssa.

Tapahtumassa on viime vuosina ollut erilaisia perinnetöiden taitajia kuten tervanpolttoa, lampaan keritsemistä ja sahdin keittoa. Nähtävänä on ollut vanhoja traktoreita, mopoja, erilaisia koneita ja härveleitä sekä eläimiä kuten lampaita ja kanoja. Myynnissä on ollut paikallisten tuottajien satokauden tuotteita. Buffetin lisäksi alueella on ollut markkinamyyjiä sekä monenlaista oheisohjelmaa koko perheelle.

Tänä vuonna ohjelmassa on ainakin päreiden- ja pärekaton tekonäytökset sekä riukuaidan tekoa. Tapahtumaan kaivataan lisää niin perinnetöiden taitajia kuin muutakin oheisohjelmaa. Yhteydenotot ja tiedustelu Kotiseutuyhdistyksen puheenjohtaja Erkki Arvila, erkki.arvila@phnet.fi tai puh. 0400 357 525.

Tervetuloa mukaan järjestämään koko perheen mukavaa tapahtumaa. Nähdään museoalueella syyskuun alussa. Tarkempaa tietoa tapahtumasta lähempänä.