Hollolan sahtimestaruus 2018 ratkaistu

Anni Salila3.7.2018Kommentoi

Hollolan sahtimestaruuskilpailut 2018 pidettiin Hollolan talomuseoalueella lauantaina 9. päivä kesäkuuta. Tänä vuonna kilpailuun otti osaa viisi sahtia.  Tuomaristoon kuuluivat Raija Syrjä, Esko Nisula, Kari Ruotsalainen, Ilkka Sipilä ja Simo Ylä-Uotila. Ylituomarina sahtikilpailussa toimi perinteisesti Rauno Lampinen. Kilpailun järjestelyistä vastasi Hollolan kotiseutuyhdistys.

Kilpailusahdit 2018 (Kuva Anni Salila)

Voittajaksi tuomaristo valitsi eniten Hollona pitäjän sahtimestaruuksia voittaneen Juha Reinin sahdin.  Sahtia kuvailtiin sopivan makeaksi ja väriltään parhaimmaksi. Reini on voittanut Hollolan pitäjän sahtimestaruuden aikaisemmin vuosina 1997, 1998, 2000  ja 2001. Toiseksi tuli kisan ensikertalainen Arto Niemelä. Kolmannen sijan samoilla pisteillä jakoivat Tomi Nieminen ja Jarmo Niemi.

Vasemmalta oikealle jaettu kolmas sija Jarmo Niemi ja Tomi Nieminen, toinen sija Arto Niemelä ja voittaja Juha Reini (Kuva Anni Salila)

Tulosten julkistamista odotellessa yleisö pääsi maistelemaan kilpailusahteja. Talomuseoalueella oli aamupäivän myös yhdistyksen kahvipuffet, josta yleisö sai ostaa kahvia ja pullaa. Kilpailijoille ja tuomareille yhdistys tarjosi pullakahvit.

Lämmin kiitos kaikille Hollolan sahtimestaruuskilpailuun osallistuneille, tuomareille sekä runsaalle yleisölle.