Hollolan Kotiseutuyhdistys 70 vuotta

Anni Salila26.11.2015Kommentoi

Hollolan kotiseutuyhdistyksen perustamisesta tuli 13.5.2015 kuluneeksi 70 vuotta. Juhlavuotta on vietetty monin eri tavoin. Esinemuseoon koottiin valokuvanäyttely Hollolan kunnan ja Hollolan kotiseutuyhdistyksen vaiheista kuluneen 70 vuoden aikana. Valokuvanäyttely on nähtävissä esinemuseossa myös kesän 2016 ajan.

Valokuvanäyttely esinemuseolla

Yhdistyksen 70-vuotista taivalta juhlittiin sadonkorjuu- ja perinnepäivän päätteeksi 22.8.2015. Hollolan Vanhalla Kunnantuvalla pidetty kutsuvierasjuhla oli lämmin. Professori Harri Westermarck piti tilaisuudessa juhlapuheen. Heikki Mantere kertoi Hollolan kotiseutuyhdistyksen historiasta Hollolan murteella. Juhlassa palkittiin ja muistettiin yhdistyksen jäseniä ja yhteistyökumppaneita. Ansiomerkit ja muistamiset jakoivat Hämeen Heimoliiton puheenjohtaja Elisa Göös ja Hollolan kotiseutuyhdistyksen puheenjohtaja Kirsti-Liisa Virta.

70-vuotisjuhlassa juhlassa jaettiin kaksi kultaista ansiomerkkiä, neljä hopeista, neljä pronssista sekä seitsemän viiriä.